Často se setkáváme s dotazem, proč my, společnost Roche, začínáme s konzultačními službami. Pravdou je, že máme dlouholeté zkušenosti s návrhem laboratoří, jejich provozem (tzv. workflow), IT podporou a s dalšími technickými procesy. Nicméně časy se mění, vývoj jde neustále kupředu, stejně jako se zvyšují požadavky od vás, našich zákazníků. Na základě požadavků vedoucích laboratoří a managementu zdravotnických zařízení jsme zaznamenali poptávku po jiných, odlišných konzultačních službách. Službách, které jsou s laboratoří spojeny nepřímo, přes změny, které probíhají v nadřízeném podniku, organizaci, nemocnici nebo i celém zdravotním systému. Dostáváme se tedy k práci s lidmi, k zavádění a řízení změn, řešení problémů, vizím, plánování a k tomu nejdůležitějšímu – k budování kultury neustálého zlepšování. Všechny tyto oblasti spadají pod tzv. strategické konzultace.
Konkrétně se jedná o podporu při přípravách plánů na další roky, řešení problémů v oblasti kvality, personálu a samozřejmě pacientů, tedy tam, kde se bavíme o růstu jak ekonomickém či technologickém, tak o růstu celé dotčené organizace. Zaměřujeme se rovněž na zavádění nových léčebných postupů, odstraňování překážek při poskytování péče, s našimi klienty analyzujeme stávající postupy a procesy, společně definujeme, jaké změny je potřeba uskutečnit. Zde naše práce na rozdíl od jiných nekončí, my zůstáváme s klienty i během krušných chvil při vlastní implementaci změn a v případě potřeby i během následných procesů vyhodnocování a možných korekcí.
Zadání a dotazy, se kterými se setkáváme:
- Jak ušetřit náklady a zároveň zachovat kvalitu služeb a péče?
- Lze některé procesy zrychlit a o to více se věnovat rozvoji firmy, výzkumu?
- Odborný personál je na pokraji vyhoření, proč? A jak to napravit?
- Jak naplánovat činnost naší organizace, podniku, oddělení, když nejsme jednotní ani na úrovni vedení?
- Které projekty máme spustit, jak, kdy, a vyplatí se to?
Většina zdravotnických zařízení a laboratoří se snaží o zlepšení, bohužel tyto otázky jsou v praxi těžko řešitelné. Podniky a zdravotnická zařízení, které úspěšné jsou, mají propracovaný systém řešení problémů, podporují spolupráci při jejich řešení, výstižně a srozumitelně zaznamenávají svá rozhodnutí, plány, výsledky a vše poté sdílejí napříč organizací.
Z našich pozorování plyne, že nejčastějšími problémy, které naši partneři řeší, jsou:
- Chybí srozumitelně definované cíle rozvoje, sdílené napříč organizací.
- Lidé a skupiny se zaměřují na vlastní cíle a zájmy.
- Metodika pro řešení problémů je nedostatečná.
- Neřeší se pravé příčiny, „záplatují“ se syndromy, dochází k návratu problému.
- Problémy řeší vedení, ostatní nejsou zapojeni.
- Schází motivace ke zlepšování.
- Na standardy a metodiky se nebere ohled.
- Tvořivé a úspěšné myšlení není podporováno.
- Úsilí vychází od několika jednotlivců, organizace jako celek se nemůže poučit.
Při hledání odpovědí na výše uvedené problémy je základem úzká spolupráce s klienty od počáteční analýzy současného stavu přes definici cílů, strategií, taktik až po vyhodnocování. Při konzultacích vedeme naše klienty formou strukturovaných diskusí, workshopů a školení k tomu, aby výsledkem byla týmová práce se zapojením zástupců všech zainteresovaných stran. Naši klienti jsou na velmi vysoké odborné úrovni a mají mnoholeté zkušenosti ve svém oboru. Naším úkolem jakožto strategických konzultantů je vytvořit takové podmínky, aby management týmy našly příslušná řešení a byly jednotné v tom, jak a čeho chtějí dosáhnout. Jakmile je vaše strategie definována, jsme zde, abychom vytvořili plán změn a zapojili váš tým do přechodu na tyto změny. Nespoléháme přitom pouze na vybudování systému zlepšování, kde se můžeme zavázat, že investice do nás se vám vícenásobně vrátí. Podporujeme rovněž morálku a přístup, jež jsou nezbytné pro zachování dosažených změn a budoucích vylepšení.
Co najdete v našem základním programu zlepšování?
- Design strategií a vizí s důrazem na opravdová vylepšení.
- Tvorba, nastartování a udržení nových procesů a služeb.
- Plánování projektů založených na metodice „lean“.
- Změna a její zvládnutí – „change management“.
- Personální coaching a mentoring vedoucích pracovníků.
Používáme vyzkoušený a strukturovaný přístup k neustálému zlepšování, prověřený desítkami let zkušeností napříč odbornostmi a odvětvími. Náš model je snadno pochopitelný, rozšiřitelný a přizpůsobitelný požadavkům vaší organizace, a co více, je také dostatečně výkonný, aby dosáhl požadovaného návratu investic. Poskytujeme naše služby po celém světě.
Těšíme se na spolupráci s vámi!